Ovnstekt laks med middelhavssalat og quinoa.

Hei!

Trenger du et tips til middag denne uken anbefaler jeg virkelig dette.
Det er super godt, og med flere gode kilder til blant annet proteiner, fiber og omega 3.




Start med legge laksen i ildfastform, hel over litt olivenolje og krydre filetene med sitronkrydder og litt salt. 
Ta ovnen p ca 180 grader i 15-20 minutter. Tiden vil vre avhengig om laksen er frossen eller fersk. Hvis den er frossen foretrekker jeg ha aluminium over s den ikke blir brent. Skru evt opp varmen til 200 grader.

Quinoa skal skylles fr bruk. Skyll derfor nsket mengde i varmt vann, hel ut og tilsett deretter angitt mengde vann.
La det koke i ca 8-10 minutter.

Middelhavssalat
Skjr opp gulrot, cherrytomater og avokado.
Tilsett bnner, linser og pinnekjerner.
Skvis over en sitron og hel evt over litt olivenolje.

Hper det faller i smak!
Still gjerne spsml hvis det er noe du lurer p.

Flg meg p instagram @amandadorothea for flere mattips.   



Chi-Chi

25.02.2016 kl.10:46


Skal vi ("ehm", du) lage middag sammen snart?😁


Legg gjerne igjen en kommentar




hits