Ovnstekt laks med middelhavssalat og quinoa.

Hei!

Trenger du et tips til middag denne uken anbefaler jeg virkelig dette.
Det er super godt, og med flere gode kilder til blant annet proteiner, fiber og omega 3.




Start med å legge laksen i ildfastform, hel over litt olivenolje og krydre filetene med sitronkrydder og litt salt. 
Ta ovnen på ca 180 grader i 15-20 minutter. Tiden vil være avhengig om laksen er frossen eller fersk. Hvis den er frossen foretrekker jeg å ha aluminium over så den ikke blir brent. Skru evt opp varmen til 200 grader.

Quinoa skal skylles før bruk. Skyll derfor ønsket mengde i varmt vann, hel ut og tilsett deretter angitt mengde vann.
La det koke i ca 8-10 minutter.

Middelhavssalat
Skjær opp gulrot, cherrytomater og avokado.
Tilsett bønner, linser og pinnekjerner.
Skvis over en sitron og hel evt over litt olivenolje.

Håper det faller i smak!
Still gjerne spøsmål hvis det er noe du lurer på.

Følg meg på instagram @amandadorothea for flere mattips.   



Chi-Chi

25.02.2016 kl.10:46


Skal vi ("ehm", du) lage middag sammen snart?😁


Legg gjerne igjen en kommentar




hits