Grønn smoothiebowl

                                                                                                                                                                                 Innlegget inneholder affiliatelenker
Proteinrik smoothie med gode fettkilder for et jevnt og stabilt blodsukker.

Fokuset mitt når det kommer til næringskilder har forandret seg noe det siste året. Før var tanken min, spesielt når det kom til smoothie, jo mer frukt og juice, jo mer “sunn” er smoothien. Nå er det faktisk det motsatte. Jeg ønsker å lure i mest mulig grønnsaker i smoothien uten at det skal gå på bekostning av smaken, så klart. Jeg har som regel også alltid i bær og kilder til protein og fett. For meg er det den optimale smoothie fordi den metter og gir meg jevn energi.

Du trenger:
2 dl Frossen spinat, 1,5 Avokado, 1 Eggeplomme, 1 dl Usøtet mandelmelk, 1-2 ss Tyrkisk yoghurt
1 ss Kollagen, 1ss Synergy protein vanilje, 1 ts Purely greens max og 1ts Spirulina

Fremgangsmåte:
1. Start med å ha mandelmelk, avokado og tyrkisk yoghurt i blenderen.
2. Tilsett så supermat – hampprotein, kollagen, purely greens max og spirulina.
3. Tilsett så frossen spinat, evt mer væske underveis hvis det er nødvendig.

Topping:
Topp med ønsket topping. Jeg har brukt gojibær, bipollen, kokosflak og kakaobiter.


Ønsker deg en fin søndag!
Husk å følge meg på instagram – @amandadorothea for flere oppdateringer. 

2 kommentarer

Siste innlegg